TARO-KUN
Administrator
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:58, 26 Paź 2006 Temat postu: X.Walka |
|
|
Jak już wiadomo posty piszemy w czasie niedokonanym, chyba że mamy 100% pewność że przeciwnik nie zaradzi naszej akcji, jak:
- w przypadku kręcenia go dookoła nagle puszczamy delikwenta, ten nie może na to nic zaradzić.
- w przypadku, gdy został trafiony nożem na przykład w plecy ten nie może nic poradzić, iż będziemy go wbijać głębiej bądź wyjmiemy.
- w przypadku, gdy przeciwnik nie będzie miał gdzie uciec, i będzie w szoku pierwszy cios na pewno nie będzie obroniony, za którym na pewno potoczy się następna salwa.
- gdy mamy delikwenta pod ostrzem nie ma on wtedy wpływu na własną śmierć, jedno cięcie i po strachu.
- tak samo w przypadku, gdy stoi oparty z jednej strony o ścianę, a z drugiej jest dociskany bronią palną, prawdopodobieństwo uniknięcia jest tak niskie, iż musiałby mieć jakąś super technikę by ujść z życiem.
W każdym poście można napisać jedną akcje, jednak ile w tej akcji uchwycimy czynności zależy od nas.
Można pisać coś w stylu "wymierzył lewą ręką cios w brzuch, zakładając w tym samym czasie na lewą dłoń kastet i dosładzając drugim ciosem w brodę", nie możemy natomiast pisać w ten sposób "wymierzył lewą ręką cios w żebra, po czym założył kastet na prawą i uderzył w brodę"
Jak zauważyliście wystąpiły tam takie słowa jak "po czym" czyli zwracamy uwagę na czas, minęła chwila, przez tą chwilę chcemy pozbawić ruchu przeciwnika, jednak na każdego przychodzi kolej. W tej chwili przeciwnik mógłby przechwycić nasz atak i puścić kontrę, więc uważać na składnie zdań.
Tajemnica
Tajemnica następuje wtedy, gdy w walce jeden z graczy chce oszukać 2-giego, tak by o tym nie wiedział. Jednak musi być pewien, że tej akcji nie zobaczy przeciwnik, w innym przypadku nie uda mu się go zaskoczyć.
Przykład:
G1 napisał: | Szukali się pośród drzew, nagle Asuka spostrzegła miecz za dębem. Natychmiast zamarła, po czym ukucnęła, aby samuraj nie dostrzegł jej osoby. |
G2 napisał: | Gauuri powoli posuwał się do przodu. Skupił się na obserwacji terenu, próbowął jak najszybciej zlokalizować skrytobójcę, wiedział, iż im więcej czasu mu podaruje tym trudniej będzie go znaleźć. |
W tym momencie następuje oszustko, czyli któryś z graczy wysyła post sędziemu w intencji zachowania tajemnicy przed przeciwnikiem. Na przykład Ninja. Post może wyglądać tak:
G1 napisał: | Asuka wykonuje technikę podziału cienia na dwie osoby, oryginał zachodzi go powoli od przodu, a cień od tyłu, robią wielkie koło by samuraj nie spostrzegł się intrygi |
Czytając post sędzia dochodzi do wniosku, iż teraz jest 2-ch przeciwników samuraja, oryginalny zachodzi go od przodu, a cień od tyłu, robią wielki krąg, więc wyczulone zmysłu samuraja mogą nie zadziałać. Zatem pisze on post, co zobaczy oraz usłyszy Samuraj.
Sędzia napisał: | Gauuri usłyszał gdzieś w oddali mały wybuch jak by ninja uderzył bombka dymną o ziemię, po czym szum, liści. Kierując się jego doskonały słuchem mógł szybko wywmioskowac, iż dobiegło to gdzieś zza dębu, jednak mógł się mylić, echo lasu mogło zniekształcić dane. |
Ten post jest traktowany jako post tego, który zaproponował tajemnicę.
Jednak nie oznacza to, iż w walce może być tylko jedna tajemnica. W tej samej chwili Samuraj może domyślić się, czego dokonał Ninja i wysłać swoją tajemnicę do Sędziego, jednak by nie komplikować walki pokaże tylko jedną jej wersję.
G2 napisał: | Samuraj podbiegł lekkim krokiem nadal czujny, w stronę, z której usłyszał dźwięk. Obserwując swoje tyły, wiedział, iż coś tu śmierdzi i na pewno nie był to zapach zwierząt. |
Teraz gracz numer 2 może zdemaskować tajemnicę, bądź odczekać ją walczyć nadal, albo wprowadzić następną tajemnicę, jak na przykład stworzenie pułapki, jednak tego nie robi, postanawia wyjawić tajemnicę. Pisze do Sędziego:
G1 napisał: | Postaram się wyskoczyć na przeciwnika z nożem, robiąc jak najwięcej hałasu, umożliwiając tym mojemu cieniu podkraść się za jego plecy i wbić mu sztylet w kręgosłup. |
Pewnie sobie myslicie, iż jest to walka Sędziego i G1 na G2, jednak pamiętajmy, iż sędzia oraz doświadczony G2 testują jedynie efekt zaskoczenia o ile się uda walk będzie skończona. Teraz ponownie post pisze Sędzia, jako iż znów G1 prosi go o dokonanie akcji tym razem zdemaskowania.
Sędzia napisał: | Asuka wyskakuje z liści rzucając się na Samuraja, krzycząc i wrzeszcząc wśród szumu lasu. |
G2 napisał: | Gauuri odparowuje atak krótkim cięciem, po czym odskakuje na bok, uważnie patrząc na ręce podstępnego Ninja. Nie ulęknie się on żadnych krzyków i wrzasków, oraz nie da się przechytrzyć, wie, że Ninja coś knuje. |
Jako iż sędzia wnioskując z postu nie doszukał się żadnego odwrócenia się samuraja, bądź wsłuchania uważnie w las. Może, przystapić do akcji kończącej. Pamiętajcie jednak im więcej postów napisze Sędzia tym mniej napiszemy my sami, a zatem podstępem nie zyskamy dużo doświadczenia. Jak zatem widać są dobre i złe strony Tajemnicy.
Sędzia napisał: | Nagle Samuraj, poczół coś twardego w plecach, i nagłe łamanie w krzyżu. Upadł na ziemie, już wiedział, iż ktoś go zaszedł. |
Gratulacje udanego podstępu, uuuu nie ładnie postąpiłaś Asuka, ale uratowałaś swoją mizerną skórę.
Walka zakończona, teraz każdy, kto jeszcze żyje może napisać jeden post jak to odchodzi i basta, topic zamknięty. Dopisujecie sobie wygraną, za którą możecie kupić sobie rzeczy, koszty wygranej zapisujecie nie w kosztach a tuż obok walki.
Jak zapisywać wygrane, przegrane i remisy
Wszystko to na karcie postaci, tam w zależności, jaki rezultat gry zapisujemy nazwę walki oraz tworzymy z niej prze kierowanie do pierwszego postu walki.
Tworzenie walki
Pierw wyzywamy rywala w topicu Drzewo, gdzie zawieszamy naszą notkę. On, gdy ją przeczyta daje swoją oraz wybiera Arenę o ile nie została podana, jeśli została podana nie może on jej już zmienić.
W zależności, kto zaproponował arenę, przeciwnik ją opisuje jako pierwszy przybyły, osoba wyzywająca przychodzi zawsze później.
Topic nazywamy
/G1 vs. G2/ - Sędzia
Czyli gracz pierwszy to ten, który wyzwał, gracz drugi ten, który przyjął, sędzia, który obradujący oraz arena, na której walczycie.
Cała kwintesencja
Walka jest bardzo prosta z praktyki, teoria jes taka iż trzeba się sporo namęczyć. Gdyż całość walk odgrywa się jak w anime & mangach typu, na przykład naruto, czy innych podobnych. Tak o ile nie ma dużej różnicy levelów, postaci na wzajem starają się przechytrzyć, a więc proste cięcie w grzuch najczęściej się nie uda, gdyż przeciwnika zrobi unik. Cały trick polega na tym by wygrać trzeba być cierpliwym i nie dać sie zajść, w przypadku gdy zaóważymy błąd przeciwnika, typu; chwycił za ostrze miecza przeciwnika, po czym odpychając je wymierzył kopniak w grdykę oponenta. Tu zaóważamy bląd gdyż meicz jest obusieczny, wiec nasz przeciwnik nie może wykonać takiej akcji, w taki razie piszemy do sędziego i zwracamy uwagę na jego błąd, po czym określamy nasz ruch, a naszą turą zajmie się sędzia opisując że przeciwnik traci palce i upada na ziemię, gdy postać z mieczek wymierza mu celny cios z dyńki w brzuch. Na tym to wszystko polega, piszcie uważnie i zdawajcie sobie sprawę z waszych możliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|