God Land
Obecny czas to Czw 4:01, 28 Lis 2024

X.Walka

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum God Land Strona Główna -> Zasady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Autor Wiadomość
TARO-KUN
Administrator



Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


PostWysłany: Czw 14:58, 26 Paź 2006    Temat postu: X.Walka

Jak już wiadomo posty piszemy w czasie niedokonanym, chyba że mamy 100% pewność że przeciwnik nie zaradzi naszej akcji, jak:
- w przypadku kręcenia go dookoła nagle puszczamy delikwenta, ten nie może na to nic zaradzić.
- w przypadku, gdy został trafiony nożem na przykład w plecy ten nie może nic poradzić, iż będziemy go wbijać głębiej bądź wyjmiemy.
- w przypadku, gdy przeciwnik nie będzie miał gdzie uciec, i będzie w szoku pierwszy cios na pewno nie będzie obroniony, za którym na pewno potoczy się następna salwa.
- gdy mamy delikwenta pod ostrzem nie ma on wtedy wpływu na własną śmierć, jedno cięcie i po strachu.
- tak samo w przypadku, gdy stoi oparty z jednej strony o ścianę, a z drugiej jest dociskany bronią palną, prawdopodobieństwo uniknięcia jest tak niskie, iż musiałby mieć jakąś super technikę by ujść z życiem.

W każdym poście można napisać jedną akcje, jednak ile w tej akcji uchwycimy czynności zależy od nas.
Można pisać coś w stylu "wymierzył lewą ręką cios w brzuch, zakładając w tym samym czasie na lewą dłoń kastet i dosładzając drugim ciosem w brodę", nie możemy natomiast pisać w ten sposób "wymierzył lewą ręką cios w żebra, po czym założył kastet na prawą i uderzył w brodę"
Jak zauważyliście wystąpiły tam takie słowa jak "po czym" czyli zwracamy uwagę na czas, minęła chwila, przez tą chwilę chcemy pozbawić ruchu przeciwnika, jednak na każdego przychodzi kolej. W tej chwili przeciwnik mógłby przechwycić nasz atak i puścić kontrę, więc uważać na składnie zdań.

Tajemnica
Tajemnica następuje wtedy, gdy w walce jeden z graczy chce oszukać 2-giego, tak by o tym nie wiedział. Jednak musi być pewien, że tej akcji nie zobaczy przeciwnik, w innym przypadku nie uda mu się go zaskoczyć.
Przykład:

G1 napisał:
Szukali się pośród drzew, nagle Asuka spostrzegła miecz za dębem. Natychmiast zamarła, po czym ukucnęła, aby samuraj nie dostrzegł jej osoby.


G2 napisał:
Gauuri powoli posuwał się do przodu. Skupił się na obserwacji terenu, próbowął jak najszybciej zlokalizować skrytobójcę, wiedział, iż im więcej czasu mu podaruje tym trudniej będzie go znaleźć.


W tym momencie następuje oszustko, czyli któryś z graczy wysyła post sędziemu w intencji zachowania tajemnicy przed przeciwnikiem. Na przykład Ninja. Post może wyglądać tak:

G1 napisał:
Asuka wykonuje technikę podziału cienia na dwie osoby, oryginał zachodzi go powoli od przodu, a cień od tyłu, robią wielkie koło by samuraj nie spostrzegł się intrygi


Czytając post sędzia dochodzi do wniosku, iż teraz jest 2-ch przeciwników samuraja, oryginalny zachodzi go od przodu, a cień od tyłu, robią wielki krąg, więc wyczulone zmysłu samuraja mogą nie zadziałać. Zatem pisze on post, co zobaczy oraz usłyszy Samuraj.

Sędzia napisał:
Gauuri usłyszał gdzieś w oddali mały wybuch jak by ninja uderzył bombka dymną o ziemię, po czym szum, liści. Kierując się jego doskonały słuchem mógł szybko wywmioskowac, iż dobiegło to gdzieś zza dębu, jednak mógł się mylić, echo lasu mogło zniekształcić dane.


Ten post jest traktowany jako post tego, który zaproponował tajemnicę.
Jednak nie oznacza to, iż w walce może być tylko jedna tajemnica. W tej samej chwili Samuraj może domyślić się, czego dokonał Ninja i wysłać swoją tajemnicę do Sędziego, jednak by nie komplikować walki pokaże tylko jedną jej wersję.

G2 napisał:
Samuraj podbiegł lekkim krokiem nadal czujny, w stronę, z której usłyszał dźwięk. Obserwując swoje tyły, wiedział, iż coś tu śmierdzi i na pewno nie był to zapach zwierząt.


Teraz gracz numer 2 może zdemaskować tajemnicę, bądź odczekać ją walczyć nadal, albo wprowadzić następną tajemnicę, jak na przykład stworzenie pułapki, jednak tego nie robi, postanawia wyjawić tajemnicę. Pisze do Sędziego:

G1 napisał:
Postaram się wyskoczyć na przeciwnika z nożem, robiąc jak najwięcej hałasu, umożliwiając tym mojemu cieniu podkraść się za jego plecy i wbić mu sztylet w kręgosłup.


Pewnie sobie myslicie, iż jest to walka Sędziego i G1 na G2, jednak pamiętajmy, iż sędzia oraz doświadczony G2 testują jedynie efekt zaskoczenia o ile się uda walk będzie skończona. Teraz ponownie post pisze Sędzia, jako iż znów G1 prosi go o dokonanie akcji tym razem zdemaskowania.

Sędzia napisał:
Asuka wyskakuje z liści rzucając się na Samuraja, krzycząc i wrzeszcząc wśród szumu lasu.


G2 napisał:
Gauuri odparowuje atak krótkim cięciem, po czym odskakuje na bok, uważnie patrząc na ręce podstępnego Ninja. Nie ulęknie się on żadnych krzyków i wrzasków, oraz nie da się przechytrzyć, wie, że Ninja coś knuje.


Jako iż sędzia wnioskując z postu nie doszukał się żadnego odwrócenia się samuraja, bądź wsłuchania uważnie w las. Może, przystapić do akcji kończącej. Pamiętajcie jednak im więcej postów napisze Sędzia tym mniej napiszemy my sami, a zatem podstępem nie zyskamy dużo doświadczenia. Jak zatem widać są dobre i złe strony Tajemnicy.

Sędzia napisał:
Nagle Samuraj, poczół coś twardego w plecach, i nagłe łamanie w krzyżu. Upadł na ziemie, już wiedział, iż ktoś go zaszedł.


Gratulacje udanego podstępu, uuuu nie ładnie postąpiłaś Asuka, ale uratowałaś swoją mizerną skórę.

Walka zakończona, teraz każdy, kto jeszcze żyje może napisać jeden post jak to odchodzi i basta, topic zamknięty. Dopisujecie sobie wygraną, za którą możecie kupić sobie rzeczy, koszty wygranej zapisujecie nie w kosztach a tuż obok walki.

Jak zapisywać wygrane, przegrane i remisy
Wszystko to na karcie postaci, tam w zależności, jaki rezultat gry zapisujemy nazwę walki oraz tworzymy z niej prze kierowanie do pierwszego postu walki.

Tworzenie walki
Pierw wyzywamy rywala w topicu Drzewo, gdzie zawieszamy naszą notkę. On, gdy ją przeczyta daje swoją oraz wybiera Arenę o ile nie została podana, jeśli została podana nie może on jej już zmienić.
W zależności, kto zaproponował arenę, przeciwnik ją opisuje jako pierwszy przybyły, osoba wyzywająca przychodzi zawsze później.
Topic nazywamy
/G1 vs. G2/ - Sędzia

Czyli gracz pierwszy to ten, który wyzwał, gracz drugi ten, który przyjął, sędzia, który obradujący oraz arena, na której walczycie.

Cała kwintesencja

Walka jest bardzo prosta z praktyki, teoria jes taka iż trzeba się sporo namęczyć. Gdyż całość walk odgrywa się jak w anime & mangach typu, na przykład naruto, czy innych podobnych. Tak o ile nie ma dużej różnicy levelów, postaci na wzajem starają się przechytrzyć, a więc proste cięcie w grzuch najczęściej się nie uda, gdyż przeciwnika zrobi unik. Cały trick polega na tym by wygrać trzeba być cierpliwym i nie dać sie zajść, w przypadku gdy zaóważymy błąd przeciwnika, typu; chwycił za ostrze miecza przeciwnika, po czym odpychając je wymierzył kopniak w grdykę oponenta. Tu zaóważamy bląd gdyż meicz jest obusieczny, wiec nasz przeciwnik nie może wykonać takiej akcji, w taki razie piszemy do sędziego i zwracamy uwagę na jego błąd, po czym określamy nasz ruch, a naszą turą zajmie się sędzia opisując że przeciwnik traci palce i upada na ziemię, gdy postać z mieczek wymierza mu celny cios z dyńki w brzuch. Na tym to wszystko polega, piszcie uważnie i zdawajcie sobie sprawę z waszych możliwości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora

Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum God Land Strona Główna -> Zasady Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group.
Theme Designed By ArthurStyle
Regulamin